Special for vanilla scent lover | .::: MOMOY blogirl :::.

06 May 2014

Special for vanilla scent lover



Bismillahirrahmanirrahim. In the name of Allah The Most Gracious and The Most Merciful.
Assalamualaikum semua ( ≧◡≦)



Ulang sekali lagi. Vanilla scent lover seperti Momoy mesti suka wangian ni. Momoy ada perangai buruk iaitu suka bau kek atau biskut yang fresh baked keluar dari oven. Jadinya setiap kali lepas mandi dan nak beradu Momoy wajib sembur perfume yang bau vanilla.



Memang fanatik sangat la dengan bau vanilla ni. Rasa vanilla tu kurang sikit tapi kalau bau vanilla memang cepat jer sensor Momoy detect. Bulan ni Momoy beli 2 botol perfume vanilla, yang padahalnya baru 2 bulan lepas Momoy beli perfume (mestilah vanilla). Teruk sungguh. Berlubang purse sebab original perfume boleh tahan juga harganya.



Bagi Momoy dalam banyak-banyak koleksi vanilla scent perfume yang Momoy ada, Fancy Jessica Simpson adalah bau biskut yang paling best sekali ! Pertama kali bau Fancy JS ni Momoy dah jatuh cinta. Ramai juga klik dan colleague Momoy yang puji bau ni. Ramai yang kata seperti bau kek dan coklat. Nyum nyum !





Botol Fancy JS ni sangat cantik dengan gold flower di keliling botol. 
Tapi sayang tak nampak jelas dalam gambar. The real memang sangat cantik, 
macam taman yang dipenuhi bunga emas.





Memang kecintaan giler pada Fancy Jessica Simpson ni walaupun harga murah tapi Momoy rasa aroma nya lebih baik dan lebih vanilla dari perfume-perfume popular lain di pasaran. Fancy Jessica Simpson ni sangat long lasting. Tahan 5 hingga 6 jam. Kalau sembur di nomex (baju kerja Momoy) 2 hari lepas tu pun still ada lagi. Suka sangat dengan Fancy JS ni dan boleh dijadikan signature scent Momoy.



Sini Momoy nak share sikit pandangan Momoy tentang aroma Fancy Jessica Simpson ni. Bagi Momoy, baunya seperti candy, white flower yang sungguh sedap. Bau caramel yang cair dan manis dengan vanilla dan marshmallow yang lembut. Momoy juga dapat detect bau almond, peach yang harum dan manis. Satu lagi yang Momoy perasan, Fancy ni ada sedikit bau 'spicy' yang mana di blend cantik dengan bauan yang lain. 





Baru 2 bulan dah separuh botol.
Memang fancy dan sangat kena dengan namanya. Good job Jessica Simpson !





Ini blind purchase (di suggest oleh owner yang friendly ini bila Momoy minta pandangan vanilla scent) dan Momoy bersyukur that i purchased this. Sangat worth it beli Fancy Jessica Simpson ni. Semua pasal Fancy JS ni Momoy suka kecuali satu. Baunya overpowering (Midnight Fantasy Britney Spear pun overpowering. Ramai gegel kat luar sana suka Midnight Fantasy BS ni tapi Momoy tak suka perfume sweet fruity tu). So, jangan sembur lebih sangat. Tapi bab ni yang kadang-kadang Momoy selalu fail bila pakai perfume tu. Deria bau dah kurang (kot) sebab 24 jam asyik dengan perfume agaknya.





Verry vanilla-ish. Love love. Sampaikan ada kawan-kawan yang tanya 
perfume apa sebab nak bagi hadiah pada awek diaorang.




Ringkasnya, Fancy Jessica Simpson ni dari Fragrantica.com:


  • Fruity, manis, caramel, vanilla dan powdery.
  • Top notes: pear, apricot and red berries
  • Middle notes: gardenia, jasmine, almond and caramel
  • Base notes: sandalwood, vanilla and amber
  • Long lasting perfume and moderate sillage




Susah nak menepati perfume yang Momoy suka tapi Fancy JS ni lain. Momoy betul-betul suka dan wajib re-purchase ni kalau habis. Okay darlss, kalau uoll nak beli perfume untuk diri sendiri atau masih mencari-cari hadiah apa untuk Hari Ibu 11 Mei ini, Momoy recommended Fanpage ni atau website dia, Teratak Wangi (same owner). Nak lagi best walk in terus kat kedai sis tu bagi sesiapa yang tinggal berhampiran Tesco Selayang. Boleh main sembur-sembur dan feeling berada di awangan. Kat mana ni ?



Teratak Wangi
Lot G6, Ground Floor, 
Tesco Extra Selayang, 
No. 1081, Jalan Ipoh
51200 Kuala Lumpur, Malaysia

Shop: +60 (3)-6241 9081



Ini bukan entri berbayar yer. Momoy saja nak share tempat Momoy suka shopping perfume. Perfume original tapi harga lebih murah dari kaunter. Servis tip top dan owner sangat-sangat friendly. NAK TAKKK !!! *jerit kuat-kuat*







6 comments

May 6, 2014 at 3:12 PM Reply to comment

dapnya..ada bau macam vanila bodyshop x? comel suka vanila bodyshop setia smpai skng

May 8, 2014 at 11:23 PM Reply to comment

kita suka bau yang sweet2 manis2 gitu..

May 13, 2014 at 12:12 PM Reply to comment

macam terbau-bau manis lembut lembut ~,~

@ComelComot
momoy suka lagi fancy compare dengan body shop tu
tapi vanilla body shop yang jenis oil dia la. sedap ! nyum nyum
yang spray body shop nyer vanilla momoy tak berapa suka sangat =)

@shahida rahim
oh momoy juga except BS
hehe

@ecan fadhlinaactually dia x ada la bau soft dear ecan. dia bau vanilla yang sedap
=)

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...