Siapa ada masalah kelengkang dan punggung 'karat' sila baca post ini. | .::: MOMOY blogirl :::.

22 July 2016

Siapa ada masalah kelengkang dan punggung 'karat' sila baca post ini.


Ramai yang fokus jaga kulit muka berbanding kulit anggota badan yang lain, kan ? Haa, jangan tipu. Tak baik tau. Asyik fokus kulit kat muka jer sampai kulit kat lain terabai. Terutama sekali kulit kat celah kelengkang atau kulit punggung. Check la sendiri apa rupanya yer.



Malu nak baca ? Tapi hais, lagi malu kalau kulit kat 'situ' hitam berkarat hoi. Akad nikah nanti mana nak sorok muka kat encik suami ? Ada ke kaitan suami dengan kat 'situ' ? Entahlah. Ada ke cara nak hilangkan hitam karat di kelengkang atau punggung tu ? Eh. ni yang Momoy nak share nih. Haha... 



Pertama, dengan scrubbing! Biarpun ada yang mencebik bila Momoy tulis scrubbing tapi memang tak ada cara lain. Scrubbing atau sental la lembut-lembut dengan konsisten setiap hari. Rajin-rajin lah buat supaya sel-sel kulit mati yang dah bertahun-tahun menempel melekat di situ akan melembut dan terhakis perlahan-lahan. 



Kedua gunakan daun gelenggang ! Hah. Cara ni memang berkesan kalau rajin dan konsisten. Ni petua orang lama-lama tau. Caranya, ambil daun gelenggang tu dan tumbuk bersama belerang. Bila dah lumat, gaulkan bersama minyak tanah. Tepek ramuan tu kat celah kelengkang atau punggung. Kena buat sehari tiga kali tau.





Ni rupa daun gelenggang




Kena buat konsisten baru ada kesan. Nanti boleh nampak kulit tu dia mengering dan peel off sikit-sikit. Anda akan rasa tak berasa selesa sebab panas, perit, pedih dan bau. Haha... bertabahlah. Kata nak cantik kan.



Istilah 'beauty is pain' sekarang ni mana boleh pakai lagi. Dah ada cara mudah dah pun. Klik SINI. Momoy ada tester untuk 20 orang yang nak try. Then bagilah honest feedback pada Momoy selepas menggunakannya okay.



Siapa berminat nak try, boleh whatsapp Momoy kat 014-544 5951. Bagi salam dan kod nih "Momoy, saya nak sample". Sampel ada 20 saja. Jadi kena pantas tau. Nak share ke family atau kengkawan pun boleh. Klik button share di sebelah kiri ni sahaja okay. 



4 comments

July 25, 2016 at 3:40 PM Reply to comment

fuhhh yg pakai daun tu mmg win.. hahah bila nak buat pun xtau

Haha... Memang berapi ler. Dah ler kat situ. Haha... Terpercik api mau menangis . hahha

Haha... Memang berapi ler. Dah ler kat situ. Haha... Terpercik api mau menangis . hahha

October 8, 2016 at 6:30 AM Reply to comment

Dimana carinya tuh?

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...