Body Burberry yang so womanly. Hik | .::: MOMOY blogirl :::.

03 September 2014

Body Burberry yang so womanly. Hik



السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ



Disebabkan hari ni sedikit free, jadi Momoy keluarkan sedikit kerajinan supaya blog ni tak bersawang. Momoy suka perfume yang bau vanilla. Tapi kali ni nak review perfume bau floral pula. Momoy kan cerewet. Biarlah kalau orang komen perfume tu bau best pun tapi kalau tak kena dengan Momoy, Momoy tetap tak suka. 



Paling Momoy ingat fruity perfume kesukaan para gadis di Malaysia ni Midnight Fantasy Britney Spear tu serius Momoy tak suka. Haha. Selalu lipas kat rumah jadi mangsa.



Bila Momoy beli perfume, Momoy jenis yang memilih bauan. Kalau tak suka bau tu, Momoy akan pakai selepas mandi. Atau yang paling teruk, Momoy akan sembur kat lipas-lipas bagi dia pening. Diva sangat tau lipas-lipas kat rumah Momoy pakai perfume harga beratus-ratus. Well.



Perfume Body Burberry ni bolehlah dikategorikan dalam kelompok perfume yang baru juga. Masa Momoy beli perfume tu memang sangat-sangat baru lagi launching nya, tahun 2011. 





Body Burberry for woman 





Packaging

Meh nak cerita pasal packaging dulu. Packaging Burberry Body ni bentuk heksagon yang memanjang design gold yang sangat simple untuk tulisan dan tudung botol. Bentuk heksagon tu buat Body Burberry nampak moden dan elegant. Kena berbaring jer sebab tak boleh ditegakkan. Ada sesetengah orang mungkin tak suka botol jenis macam ni kan. Tapi Momoy SUKA. Bagi Momoy botol macam ni best. Sebab Momoy senang nak pegang. Senang juga nak simpan dalam bag. Dan lagi, jimat ruang (space). 





Jenis EdP





Scent

Semburan pertama Momoy dapat bau adalah bau powdery floral rose dan sweet musky. Bau sangat-sangat feminin dan sedikit seksi. Bau Body Burberry ni sangat elegant dan moden tapi lembut, jadi Momoy rasa sangat sesuai untuk pakai siang hari. Bau peach dan wood pun di blend dengan cantik. Bau sangat lembut dan sedap. Kalau nak dating pun sangat sangat sangat sangattttt la sesuai. 


Perfume ni baunya feminin yang elegant, kategori perfume untuk wanita pertengahan yang bekerjaya. Tak berapa sesuai untuk golongan yang girly atau mature. 





Modern and elegant 





Sillage

Untuk sillage bagi Momoy adalah sederhana jer. Tapi cukup untuk buat semua orang perasan akan Body Burberry ni. Kalau terlebih spray pun, Momoy tak risau sebab baunya tak overpowering. Yang pasti tiap kali Momoy pakai perfume ni, mesti akan ada orang yang tanya perfume apa, baunya sedap lembut. Momoy tak menyesal langsung beli perfume ni sedap bau memang sangat sedap dan lembut. Serius !



Tapi agak mengecewakan Body Burberry ni bau setiap note macam hampir sama jer, maksud Momoy macam tak ada beza bau layer by layer. Tak ada feel bau lain. Jadi agak boring la sikit kan bagi orang yang cintakan perfume macam Momoy nih. Momoy suka nak feelling setiap layer untuk setiap note. 






So musky, so womanly.





Longevity

Tentang ketahanan (bau) pula, Momoy rate biasa sahaja. Dalam dua jam bau dia tak kuat sangat dan hampir hilang walaupun EdP. Hais. Sampaikan Momoy fikir ni perfume Momoy ni cap ayam walaupun sebenarnya original. Semua perfume Momoy beli original cuma dulu pernah beli sebotol yang gred AAA pastu Momoy tak suka. Momoy tetap suka yang original. Sebab bau dan feel sangat lain kalau pakai original. 



Mungkin lembut sangat kot. Bau memang tak tahan lama. Momoy kerap sembur dan inilah perfume pertama yang Momoy pakai paling cepat habis ! Momoy try google dan baca review, memang ada juga yang komen yang baunya memang tak tahan lama sangat. Tapi di baju tahan seminggu. Betul ! Sebab seminggu lepas tu cium baju tetap bau lagi perfume. 





Tak boleh berdiri langsung - kena baring jer





Top notes : rose, peach, musk
Middle notes : cashmere wood, sandalwood, iris
Base notes : vanilla, amber

Jenis bauan : soft, woody, musky, powder, roses, floral, elegant 
Tahun : 2011
Spillage : Moderate
Ketahanan bau : biasa (2 jam)



Susah tau nak buat vanilla lover macam Momoy ni suka bau yang lain. Tapi untuk Body Burberry ni berjaya menggoda Momoy dengan jayanya. Beli botol paling besar pun Momoy tak menyesal. 









P/s: Thank You bapa sedara Himawari yang comel !





6 comments

September 4, 2014 at 9:12 AM Reply to comment

Momoy..huhu midnight fantasy tu tu one of my colection.. suka sgt bau die..lg satu momoy try lola m.jacorb pun best gak..

cml suka bauan yg da bau fruity n rose..bau yg mndamaikn btol..feeling sgt hihihi

September 5, 2014 at 7:23 AM Reply to comment

dh lama x baca entry perfume cmni ^^

manja btul laa botol perfume ni.. asyik baring jaa, haha..


*awk tggu new perfume tu sampai kt umah, ok ^^

September 5, 2014 at 9:58 PM Reply to comment

fuhh..mmg untungla lipas2 kt umah tu...dpt pkai prfm hrge beratus FOC jeeeeekk ^,^

yaya suka bau prfm yg lmbut..n sweet..vanila tu ok pe.. ^_^

September 5, 2014 at 10:26 PM Reply to comment

kmk pn suka vanilla..lembut jk pkai,x pening palak..wow feelin2 fabulous lipas2 rmh ktk oo kai perfume mhl2.haha XD

September 13, 2014 at 9:05 PM Reply to comment

Sya pon pminat prfume ada bauan vanilla.

October 20, 2014 at 9:18 AM Reply to comment

dah lama tak beli perfume nak g jalan2 bau perfume la

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...