Siapa pernah lihat ini? | .::: MOMOY blogirl :::.

25 October 2012

Siapa pernah lihat ini?


Assalamualaikum kawan-kawan dan readers tersayang.


Siapa tahu ini buah apa?


Mula-mula tengok buah ni, ingatkan salak. Tapi oh kecilnya. 


"Oh my. Kiutnya salak ni !"
"Itu kelubi la"
"Tak salah. See" *tunjuk-tunjuk kulit buah.


Orang degil memang degil. Bila rasa memang tak rasa langsung macam salak. Haa itulah. Lain kali jangan melawan cakap. 


Kan sama macam salah. Kawan-kawan kata namanya buah KELUBI tapi Momoy panggil baby salak. First time tengok tu. Comel jer. 



Dalamnya ada 3 ulas. Isi kelubi bewarna perang kecoklatan.


Buah kelubi yang dah dijerukkan ni officemate yang bawa. Rasanya masam-masam. Tekak Momoy tak boleh terima jeruk masam-masam ni. 


Wahh. Mereka mampu habiskan semua ni. Sebiji pun Momoy tak sanggup =.=


Okay. Sesiapa pernah cuba kelubi ni?


36 comments

October 25, 2012 at 12:42 PM Reply to comment

hehe seyesly , cikeyra pon terfikir ini buah salak jgk,nghee

October 25, 2012 at 12:42 PM Reply to comment

aha ek mcm buah salak, tapi sdap la asam ne.. kalo ada org dtg jual2 brg selalu gak beli

October 25, 2012 at 12:45 PM Reply to comment

@Cik Eyra
sebiji sama kan dengan kulitnya
cuma 5 kali ganda kecil dari salak jer

October 25, 2012 at 12:58 PM Reply to comment

betul tu... mula2 ingat buah salak...
pernh gak dengar buah kelubi.. x prnh tgk la.. cmtu rupanya..

October 25, 2012 at 1:06 PM Reply to comment

oh buah ni...kalau makan tahulah namanya...hehe

October 25, 2012 at 1:07 PM Reply to comment

kunjungan perdana :) sambil baca2

visit, koment, n follow back y blogq :)
achsanarea23.blogspot

October 25, 2012 at 1:37 PM Reply to comment

ahahaa..feveret kita tu sis :-)
buah kelubi lor.

October 25, 2012 at 2:27 PM Reply to comment

Tak pernah nampak dan makan ^_^
Mesti sedap kan..Walaupun asam tapi mesti sedap...

October 25, 2012 at 3:39 PM Reply to comment

KEDAI DEQ DE JUAL GAK KELUBI NI .. HOHO .. RM0.30 .. LAKU GILER .. HOKHOK

October 25, 2012 at 3:44 PM Reply to comment

yup pernah dengar buah kelubi je..

October 25, 2012 at 3:46 PM Reply to comment

saya belum pernah dengar buah nama kelubi. apakah bisa dibuat minuman segar?

October 25, 2012 at 6:20 PM Reply to comment

Mcm 2 buah kelubi..hehe

October 25, 2012 at 6:43 PM Reply to comment

i see :D

October 25, 2012 at 8:07 PM Reply to comment

saya udah pernah coba kak.. Masam nya tak tahan..buat sakit kepala..hahaha

October 25, 2012 at 8:54 PM Reply to comment

Ea tMpak semacam salak ya moy... :)
Mungkin hanya ada di malaysia aja ya.. :)

Sy tukang buah2an..tapi ta pernah mendengar n melihatnya :)

October 26, 2012 at 2:13 AM Reply to comment

peberet neh!

October 26, 2012 at 2:54 AM Reply to comment

bila nak suapkan saya buah ni???

October 26, 2012 at 9:44 PM Reply to comment

Aku belum pernah mencoba buah ini, tapi jika rasanya masam-masam, pasti akan segar.

Beby salak...hmmm...nama yang bagus hehe...

October 26, 2012 at 10:22 PM Reply to comment

ingat coklat ferrero rocher td, hukk...

October 26, 2012 at 11:28 PM Reply to comment

owhh i pon ingatkan salak...hehehe
salam kenal :)

October 27, 2012 at 7:24 AM Reply to comment

tengok memula macamsalak kan..nani pun pernah dapat buah ni.anak murid bagi..masam yang amat..

October 27, 2012 at 11:07 PM Reply to comment

di Indonesia, itu seperti buah salak dear :D

October 28, 2012 at 10:05 PM Reply to comment

Looks scary.

/Avy

http://mymotherfuckedmickjagger.blogspot.com

October 29, 2012 at 10:28 AM Reply to comment

yat pnh gak rase buah salak..
tp yg nie memang tak pnh nmpk lg jauh sekali nk merasa..hikhik..

October 29, 2012 at 12:31 PM Reply to comment

yuuu...masam tapi best!hehhehe

October 29, 2012 at 3:54 PM Reply to comment

pnh makan..masam2 tp best..jom follow apih kat sini..http://incikapih.blogspot.com

October 30, 2012 at 8:43 AM Reply to comment

It seems to me like "salak" ya. Tapi konten buahnya kok beza ya. Belum pernah cuba makan buah ini

October 30, 2012 at 4:35 PM Reply to comment

aku tau ini buah asam payak biasa dibuat manisan, memang macam buah salak,, ini baru nama'nya serupa tapi tak sama.. hehehe.. :D

October 30, 2012 at 9:19 PM Reply to comment

salam kenal.. Momoy, first time singgah sini..

saya tak pernah tengok kelubi fresh... yang saya biasa tengok dan makan kelubi jeruk

October 31, 2012 at 12:31 PM Reply to comment

salam kenal juga nich momoy
kalo liat kelubi mirip sangat dengan salak ya, tapi belum pernah coba :D

October 31, 2012 at 12:32 PM Reply to comment

ne baru pertama ane singgah ke blog momoy, salam kenal aja yah :)

October 31, 2012 at 3:46 PM Reply to comment

kunjungan gan,bagi - bagi motivasi
Hal mudah akan terasa sulit jika yg pertama dipikirkan adalah kata SULIT. Yakinlah bahwa kita memiliki kemampuan dan kekuatan.
ditunggu kunjungan baliknya yaa :)

October 31, 2012 at 10:20 PM Reply to comment

eh, hana ingat salak la..

jeruk kelubi hana makan. kalau buah kelubi xpernah.. sedap x?

November 1, 2012 at 1:37 AM Reply to comment

kalau kat sarawak buah ni dipanggil asam payak.. 1st time pulak dgr kelubi tu.. =)

November 1, 2012 at 2:22 PM Reply to comment

salam super sahabat,
tetap semangat dan sukses selalu ya
ditunggu kunjungan baliknya :)

November 2, 2012 at 6:03 PM Reply to comment

okeh ini kelubi rupanya
mati mati ingat buah salak tadi
haha ^_^

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...