Headphone | .::: MOMOY blogirl :::.

16 June 2018

Headphone


Assalamualaikum semua.

Momoy percaya semua orang suka music. Tapi tak semua orang suka dengar music yang betul-betul best didengar. Momoy dalam kategori nih. So, untuk headphone memang Momoy sangat-sangat memilih. Laptop pun Momoy pilih sound yang sedap. Alhamdulillah dapat laptop yang dr. beat sound.



Setelah beberapa lama buat research, review, comparison yada yada yada.. akhirnya Momoy pilih high end headphone brand Audio Technica untuk gantikan ex-bf lama. Huhu.. Cerita lama usah dikenang kembali.. Kita buka buku baru, ye tak?



Ekceli, pening nak pilih sebenarnya, banyak brand dan beberapa model yang Momoy dah short listed. Dari banyak-banyak tu, yang berjaya mara ke final ATH-MSR7 dan ATH-M50x. Dua-dua dari brand yang sama. Audio Technica juga.



Untuk music fan, brand Audio Technica ni tak payah nak kenalkan lagi. Memang terbaik! Tapi nak pilih the best of the best ikut specification Momoy. Apa yang Momoy cari?



Pertama, Momoy cari super/ extra bass yang rating 10/10 
Comfortable 10/10. Ini penting beb.. 
Yang ketiga Momoy cari, dalam my budgetlah. Harga 1k macam tu.




So, lepas review semua super bass headphone website mostly, 
lastly Momoy go for Audio Technica ATH-MSR7. Yeahh!!




Kenapa Audio Technica ATH-MSR7 ? Sebab semua spec yang Momoy cari tu meet criteria yang Momoy nak tu. MSR7 ni didatangkan dengan 3 warna - black (BK), gun metal (GM) dan limited edition red (LTD). Puas cari merah tu tak dapat so, hitam pun okay. Wakanda



Design modern dan stylo. Tapi apsal Momoy rasa design MSR7 ni lebih kurang sama macam Sony MDR-1A eyh? Adakah kebetulan sebab Audio Technica dan Sony kedua-duanya guna designer dari Jepun? Omo omo..





Merecik hawau bf baru Momoy nih. Love love









Next, tentang berat. Okay, berat just nice. 290 gm jer. Bonus! Ada kawan-kawan yang tanya kenapa tak pilih jenis bluetooth? Hehe.. Momoy suka yang ada wire. Bluetooth ni bagi Momoy leceh sikit sebab Momoy malas nak cas-cas ni. 



Lagi pula kabel headphone model baru-baru sekarang bukan macam model lama-lama yang jenis senang tersimpul-simpul tu. Tak.. tak.. jadi, best kan? MSR7 ni ada 3 jenis kabel. 1.2 m, 3.0 m dan 1.2 m sekali microphone untuk smartphone. Cuma part ni sedih sikit sebab untuk ip7 tak boleh nak cucuk. Haha.. (ada ke jual connection cable untuk ip7 eyh?)





Cable yang tak bersimpul kesukaan Momoy



Dari segi sound, quality audio sangat bagus dan jelas. Instrument dapat dengar penuh. Bass? Sangat smooth! Sesuai kalau nak guna dalam atau luar rumah. Sesetengah reviewer cakap MSR7 ni sangat sensitif pada AM frekuensi radio. Momoy tak test pula untuk dengar radio. Tapi tu bukan hal penting pun bagi Momoy. Sebab Momoy dengar muzik jer pakai headphone. Bukan radio. 





Pouch jenis thin leather untuk simpan. Senang nak bawa headphone ke mana-mana. 




Momoy dah guna hampir sebulan juga, MSR7 ni jenis soft memory foam earpads. So, kalau dengar lagu untuk jangka masa lama pun takde masalah, sangat selesa dan mantap! Tak sakit, tak penatkan telinga dan kepala Momoy, walaupun dengar untuk masa yang panjang. Headphone cun cantik terletak elok melekat kat kepala Momoy yang besar peti sejuk ni. Hoho.. Tapi nak letak gantung kat leher tu, bagi Momoy tak selesa. 



1 word jer untuk headphone nih... P.E.R.F.E.C.T !!



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...