Minum petang | .::: MOMOY blogirl :::.

20 January 2013

Minum petang


Assalamualaikum.

Kalau dah tiba waktu petang, tiba-tiba terfikir 'nak melantak apa ye ?' Oit. Jangan risau. Momoy sedia membantu. Okay lah tu. Nak tolong hal lain tak dapat, jadi tolong membesarkan perut je yang termampu. 


Jadi mari sini semua. Momoy nak suggest minum petang yang tak akan berasa menyesal buat perut dan duit kawan-kawan. Di manakah tempat itu ?


Ahaa. Minum petang Momoy hari ini di Pantai Teluk Lipat, DungunBersebelahan dengan Pantai UiTM Dungun. Di sepanjang Pantai Teluk Lipat ni memang banyak la kedai-kedai makan. Pilih saja yang mana berkenan.




Itu dia minum petang Momoy dah sampai

Sotong celup tepung ni dah besar lepas tu macam-macam pula ada. Mau tak terkejut mula-mula tengok hidang sotong sampai sepinggan. Rupanya style orang Terengganu ni makan sotong celup tepung mesti nak tambah salad, carrot dan sengkuang. Tak kisah la. Sebab semua benda tu Momoy suka. 

Keropok lekor kecil. Orang Terengganu panggil ni losong.

Air durian belanda yang sedap dan bersaiz besar. Untuk 3 - 4 orang kot. Tak tahu pula nak datang dalam gelas besar. Tapi serius memang sedap, juicy habis. Pertama kali minum air durian belanda yang sedap macam ni.


Minum petang je tapi makan sampai nak pecah perut, apakah ? Lepas makan apa nak buat ? Exercise sikit untuk buang lemak-lemak dengan jalan-jalan di pantai. 



Pantai Teluk Lipat

Snap la 2 keping gambar. Karang ada pula yang tanya rupa pantai tu macam mana. Susah pula nak menjawabnya nanti. Huhu.



Simple saja aktiviti minum petang Momoy. Tapi serius Momoy suka. Itu pasal la Momoy boleh kerja di Terengganu ni. Dah 4 tahun kerja di Paka ni tau. Wahhh...


Apa pula minum petang kawan-kawan hari ni ? 

53 comments

January 20, 2013 at 7:59 AM Reply to comment

TERBAEKKKKLA KAKMOI .. HIHIHI .. MEMANG SODAP .. :)

January 20, 2013 at 9:36 AM Reply to comment

lama tak mkn sotong celup tpung...hehe

January 20, 2013 at 9:37 AM Reply to comment

wah pagi2 lihat makanan mbak momoy jadi lapar ini, hehe

January 20, 2013 at 10:31 AM Reply to comment

Pantai Teluk Lipat, dimana itu Momoy? sepertinya indah dan beutiful ya? ingin kesana....

January 20, 2013 at 11:28 AM Reply to comment

sotong celup tepung..yummy..
eh air duriabelanda 2 rasa kaw mcm durian ke?xpernah try lg nih..heheh

January 20, 2013 at 12:03 PM Reply to comment

Memang syok makan kat tepi pantai.

January 20, 2013 at 5:00 PM Reply to comment

Sedapnya terus rase mengidam....

January 21, 2013 at 11:18 PM Reply to comment

momoy dah keje balik kat paka ??

January 22, 2013 at 3:36 AM Reply to comment

salam momoy cantik
Lawatan awal pg.terpandang diary hijau teringat momoy

January 22, 2013 at 9:59 AM Reply to comment

Heya Moy. Thanks again for your comments here. I really appreciate it.

I heard about Keropok Lekor several years ago from my Sabah and KL friends, but I have never seen what they look like. Glad to the image of the Keropok Lekor, and It must be yummy indeed ya Moy.

I like Sotong too Moy, and I often eat the sotong just like snack and taste them with sauce. One secret : I never eat the Sotong with steam rice hiheiheiieee

January 22, 2013 at 4:16 PM Reply to comment

mesti berangin kan.. lama x makan keropok lekor terngganu

January 22, 2013 at 7:33 PM Reply to comment

Wa...Mesti sedap sotong celup tepung tu ^_^

January 23, 2013 at 1:35 AM Reply to comment

awak buat saya kelaparan tiba2 ni. manalah nak cari makanan pepagi buta ni..hahahaha

January 23, 2013 at 3:52 AM Reply to comment

losong? first time dgr tuh hehehe
momoy2 dearie, i dah update my post yg ade youtube channel. if you like, do visit ya :}

http://www.youtube.com/user/marvellouspiece

at the moment i upload photos. lets see how it goes from there :}

take care momoy!!! ganbatte!!!

January 23, 2013 at 5:13 AM Reply to comment

makan makan,,,asiiikkkk,,,mauu..mauuu..mauuu,,,

kirim dongg...hehehehh

January 23, 2013 at 9:26 PM Reply to comment

Waaa....miss my UiTM Dungun..

January 23, 2013 at 9:36 PM Reply to comment

dap ngt..nok cket..haha

January 24, 2013 at 2:31 AM Reply to comment

1st time tau ada makanan tu.sotong n campur2 tu hehe.

January 24, 2013 at 7:48 AM Reply to comment

haha nice share la psal sotong celop tepung tu.. nanti nak try la... baru je nak tanya rupa pantai tu.. hahaha

January 24, 2013 at 7:57 AM Reply to comment

wah kayaknya enak nih makanannya...follow sukses, ditunggu follow baliknya ya :D

January 25, 2013 at 9:22 AM Reply to comment

Boleh ikut tak aku minum petang my dear..?

January 25, 2013 at 10:08 AM Reply to comment

memang best minum petang tepi pantai
kalau dapat satar dgn ikan goreng tepung,,, pehh,, meleleh
hehhee

January 25, 2013 at 6:01 PM Reply to comment

ooo.keje kat paka..jom g bandar k.trg plak..:)

@normi niezahari ni jom la mam.

@Achsan MassiveBjnsaja dong mau bikin kamu lapar tuh. hehe

@zachflazzoh di terengganu ini juga kak zach. dekat dengan tempat tinggal momoy ini

@Cik Eyraoh air durian belanda rasanya durian belanda la. bukan rasa durian kuning tu . hehe

@Mieya Atieraitu la. lagi pun itu je aktiviti mengular engineer-engineer sini. haha

January 27, 2013 at 10:12 AM Reply to comment

@ComelComoterrr... alamak comel ^^

January 27, 2013 at 10:12 AM Reply to comment

@aNiss :):)belum lagi. bulan 4 nnt.

January 27, 2013 at 10:13 AM Reply to comment

@TiranaAdukahehe. momoy nyer warna pinkkkkk smestinya

January 27, 2013 at 10:33 AM Reply to comment

@Asep Haryonohi kak asep. thx ya sudi komen di sini =)
same with us . kami makan ceceh dengan sos =)

January 27, 2013 at 10:34 AM Reply to comment

@hana hadiye. keropok lekor tganu banyak ikan kot. kalau tmpat lain byk tepung. tapi momoy kurang suka keropok lekor jenis losong tu. hehe

January 27, 2013 at 10:35 AM Reply to comment

@Dunia Wilmasemestinya dear wilma

January 27, 2013 at 10:35 AM Reply to comment

@boni kacakhaha...geget saja mouse tu

January 27, 2013 at 10:44 AM Reply to comment

@ginayeah. momoy already view ur channel my cute friend =)

January 27, 2013 at 10:45 AM Reply to comment

@nothingS notyoubisa aja. haha

January 27, 2013 at 10:45 AM Reply to comment

@Kasih Lestaritu dia. student uitm dungun sudah bersuara. hehe

January 27, 2013 at 10:46 AM Reply to comment

@Plug Mapuhoh dear ni orang terengganu nih

January 27, 2013 at 10:49 AM Reply to comment

@Sitiitu la. pelik cara orang terengganu makan sotong celup tepung. sebab dah rasa mcm makan salad sotong pula. hehe. apapun rasa mmg sedap

January 27, 2013 at 10:49 AM Reply to comment

@Samprit Unguye. kita dapat baca hati kamu

January 27, 2013 at 11:03 AM Reply to comment

@Icah Banjarmasinbisa aja kak =)

January 27, 2013 at 11:03 AM Reply to comment

@Sopsatar tu peberet tuuuu

January 27, 2013 at 11:11 AM Reply to comment

@Arra Ahmadyer. ye. keje sini dear arra

January 31, 2013 at 11:52 PM Reply to comment

moy, arfah batik tu dekat ke dengan tempat moy? (tetiba soalan tidak berkaitan dengan entry :P

February 3, 2013 at 11:09 PM Reply to comment

Maknyuuss...!!! Manstrab.. Uenakke..

February 4, 2013 at 2:50 PM Reply to comment

tgok entry disini.

February 8, 2013 at 2:25 PM Reply to comment

makasih atas infonya sangat meanrik dan artikelnya keren banget
obat lemah syahwat
obat asam urat

February 21, 2013 at 12:04 PM Reply to comment

waah enak yaa kayanya makanannya :D

March 3, 2013 at 12:28 AM Reply to comment

ni btul2 terlebih minum petang ni, erkk...

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...